Haber

ABD’de Koronavirüs Aşısı Olan Bir Doktor, Ölümcül Alerjik Reaksiyon Gösterdi

ABD'de Koronavirüs Aşısı Olan Bir Doktor, Ölümcül Alerjik Reaksiyon Gösterdi

Tüm dünyada pandeminin önlemek için farklı şirketlerce geliştirilen değişik koronavirüs aşılarının uygulamalarına bundan böyle başlandı. Ülkemizde başlangıçta Çin merkezli Sinovac ile anlaşmaya varıldı ve ardındaki BioNTech ile 4.5 milyon dozluk bir anlaşmaya yapıldığı açıklandı. 

ABD’de de aynı bir manzara laf konusu ve ayrı şirketlerin geliştirdiği aşıların uygulanmasına başlanmış durumda. Bu aşılardan biri de Moderna’nın geliştirdiği koronavirüs aşısı. Bu aşı son olarak aşıyı uygulayan bir doktorun ölümcül bir alerjik reaksiyon geliştirmesi ile gündeme geldi.

Ölümcül alerjik tepkime belirten doktorun durumu iyi:

moderna aşı

24 Aralık’ta Boston’da gerçekleşen olayda geriatrik onkolog olan Hossein Sadrzadeh, aşıyı olduktan fazla kısa bir vakit sonra başının dönmeye başladığını ve yürek atışlarının hızlandığını belirtti. Ardındaki dili uyuşan, tansiyonu düşen ve terlemeye başlayan doktor, deniz ürünlerine alerjisi olduğunu ve oluşan semptomların bu alerjik tepkime ile benzer olduğunu söyledi.

Anafilaksi olarak tanıdık bu alerjik reaksiyon genel olarak tetikleyici bir maddeye maruz kaldıktan daha sonra ortaya çıkıyor ve oluşturduğu semptomların denetleme altına alınamaması durumunda ölümcül olabiliyor.

Sadrzadeh, semptomları hissettikten daha sonra hemen yanında yer alan ve bu alerjik tepkime durumlarında kullanılan EpiPen isimli otoenjektörü kullanmış ve bu sayede semptomları azaltarak sağlığına kavuşabilmiş. 

koronavirüs aşısı

Doktor bu durumu kimsenin yaşamasını istemediğini belirterek, durumu ayrıca Moderna’ya hem de ABD Gıda ve İlaç Dairesi ile ABD Hastalık Denetleme ve Önleme Merkezi’ne ilettiğini söylüyor. Moderna ise olayın ardındaki şirketin tıbbi emniyet ekibinin konuyla ilgileneceğine dair açıklama yaptı.

Benzer alerjik reaksiyonların yaşandığı tek aşı Moderna aşısı değil. BioNTech’in aşısı da ayrıca ABD’de ayrıca de İngiltere’de uygulamaların başlamasının ardından benzer şekilde gündeme gelmiş ve bu aşıların anafilaksi geçmişine sahip kişiler için yerinde olmayabileceği konuşulmuştu.

Comments
To Top